יהיה פתרון לסכסוך דגל-אגודה? | הפרשנים מנתחים

אסתי פלד No Comments on יהיה פתרון לסכסוך דגל-אגודה? | הפרשנים מנתחים

הפיצול האפשרי בין דגל התורה לאגודת ישראל ממשיך לייצר כותרות. ביום חמישי הבא יוגשו באופן סופי הרשימות לכנסת, ואיחוד לא ממש נראה באופק. הפרשנים אבי רבינא ומני גירא שוורץ שוחחו על כך עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" | האזינו

צילום: יהודה חיים, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשנים אבי רבינא ומני גירא שוורץ בשיחה אצל אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על המתרחש מאחורי הקלעים במפלגת יהדות התורה.

רבינא: "הערב ומחר אין פגישות בין דגל לאגודה, נתניהו נפגש עם גולדקנופף ושוחח עם משה גפני בטלפון. עם גולדקנופף הוא דיבר על סקרים שמראים שרק דגל עוברת. עם גפני הוא פחות מדבר בנושא הפיצול לאחר שהובהר לו של יתערב".

שוורץ: "מבחינת דגל התורה אם אין פתרון לסוגיית החינוך אין מה להתקדם בשום נושא אחר. באגודה מתכננים לרוץ לבד באם לא יגיעו להסכמות. אף אחד לא יודע בכלל מה יהיה אחוז החסימה, וזה סיכון לשני הצדדים".

רבינא: "אני שומע שהרב אדלשטיין לא מוכן לשמוע על שום פשרות בחינוך גם אם דגל לא יעברו לבד את אחוז החסימה. מצד שני בבעלזא, אייכלר מעדכן את האדמו"ר כל יום, מעניין אותו רק מה עם השכר של המלמדים. הוא רואה בתכנית הזו הצלה של ממש".

שוורץ: "דובר על אופציה של פיתרון שנתניהו יתחייב לתקצב את המוסדות. אבל הקול קורא שיצא ממשרד החינוך הוא אכן פרצה בחינוך החרדי. בישיבות משא ומתן אפשר להגיע להבנה עם בעלזא מה כוונותיהם עם המתווה הזה".

האזינו לשיחה המלאה:

 

 



0 תגובות